Translate

Poznajmy się :)

niedziela, 17 września 2017

Samotność

Zaślepienie

gej opowiadania gej blog
Zdjęcie: Opracowanie własne, zakaz kopiowania



"Bo nie wystarczy tylko patrzeć, 

Bo nie wystarczy tylko czekać. 
Samotność boli i płonie serce, 
I coraz szybciej czas ucieka. "
(Shazza-Pomóż)


      Moja przyjaciółka Ela postanowiła, że po prawie ośmiu latach pobytu w Niemczech wraca na stałe do Polski. Powód jest taki, że tu czuje się samotna. Fakt, że jest już po trzydziestce wciąż nie ma partnera.

     Zastanawiam się jak to jest z tą samotnością? Robert nie potrafi ułożyć sobie z nikim życia, mój znajomy Zahir drugi raz rozstał się z swoim facetem i tym razem chyba definitywnie.
Ale przecież można, być w związku i czuć się samotnym. Ja tak czasem mam. Paradoksalnie.
Muszę przyznać, że chociaż zawsze zależało mi na tym, by otaczać się ludźmi, to partnerstwo nie było jakimś wykładnikiem.
Lubię swoją samotność a w ostatnim czasie brakuje mi jej jeszcze bardziej. Stąd też, często uciekam od towarzystwa w miejsca gdzie jestem sam sobie.
Z tego co pamiętam, sięgając wstecz, zawsze tak było, już od najmłodszych lat.

     Ela wraca do ojczyzny z myślą, że tam kogoś pozna i uda jej się stworzyć rodzinę. Robert jakoś swoją samotnością się nie przejmuje, Zahir podobnie. Myślę, że jako singel również nie czułbym się źle. Będąc w związku również ciepła można nie zaznać a więc na siłę szukać "drugie połówki" bo raźniej ?

    Czy nie lepiej byłoby samemu uczynić się szczęśliwym człowiekiem, a przez to człowiekiem interesującym? Stać się kimś, kto ma pasje, hobby.  Kimś, kto dobrze czuje się sam w swoim towarzystwie?


     Efektem obsesyjnego szukania drugie połówki nie jest przypadkiem problem z samym sobą ?
Czy ludzie szukają partnera z powodów egoistycznych ?
Często słyszymy "nie mogę żyć bez niego", " bez niego, już nic tak samo nie wygląda" itd.
Jakby tylko życie "we dwójkę" miało sens, a życie w pojedynkę w ogóle nie było pełnym życiem.

     Zgadzam się, że miło jest z kimś dzielić chwile radosne a jeszcze milej jest, gdy jest ktoś w chwilach cierpienia, ktoś, kto nas przytuli, czy powie abyśmy się nie martwili, bo on jest z nami.
Tylko, czy zaślepieni pogonią za miłością nie gubimy życia, które nawet w pojedynkę może być piękne ?

8 komentarzy:

  1. Myślę że masz trochę racji, ale nie wszyscy potrafią być szczęśliwi w samotności. Ja staram się żyć szczęśliwie i czerpać tyle dobrego ile się da, ale ciągle szukam. Cały czas widzę że czegoś mi brakuje, nie jestem kompletny i przez to nie mogę być w pełni szczęśliwy. Po prostu nie potrafię. Nie wiem od czego to zależy, od charakteru, czy sposobu wychowania? Oczywiście od czasu do czasu lubię być sam, chyba każdy tak ma, ale nie zbyt długo. W sumie świetnie rozumiem Elę, też mam taki plan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, życie we dwójkę z kimś z kim się dobrze dogadujemy jest piękne.
      Miałem na myśli raczej desperackie szukanie kogoś , przez co tracimy chwile obecne

      Usuń
  2. Kiedyś ktoś gdzieś napisał albo powiedział... Że jak kogoś kochasz i jesteście razem, to nie dlatego, że nie możesz bez tego kogoś żyć. Ale wolisz być z tym kimś. Problem jest wtedy, gdy będąc w związku zapominamy o sobie, nie umiemy funkcjonować w swoim świecie.

    Przez tyle lat związku miewałem okresy gorsze, ale w gruncie rzeczy jest dobrze. A co do samotności, to mam wrażenie, że trzeba mieć dużo szczęścia, żeby trafić na tą jedyną osobę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Wiele osób rozumie związek jako posiadanie partnera.
      O wiele piękniej byłoby, gdyby dwie osoby były razem a każda z nich była wolna. Proszę nie zrozumieć mnie źle.
      Ludzie z pasją, którzy żyją dla pasji życia i pozwalają żyć ludziom dla pasji odnajdą szczęście :)

      Usuń
    2. Złota klatka to ostatecznie chujowa opcja. Mamy chcieć być ze sobą. Nie musieć. Nie mamy być razem, bo wypada, albo bo długo już razem jesteśmy. To jest bardzo trudne niestety, bo nie można mieć pewność, że wieczność jest nam pisana. Ale taki już urok bliskości.

      Usuń
    3. No i strach...
      Wiesz to temat rzeka i sprawa indywidualna. Każda sytuacja wygląda inaczej.

      Usuń
    4. No tak, nic dodać, nic ująć ;)

      Usuń

Dzięki za uwagę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...