Translate

Poznajmy się :)

środa, 7 października 2015

Polski ksiądz gejem

To właśnie jest ten krzyk rozpaczy!

gej blog Oskar
(źródło -internet)

   


     Krzysztof Charamsa to polski ksiądz, który w Watykanie dokonał Coming out-u.(źródło)
Publicznie przyznał się, że jest gejem i ma partnera.
    Od kilku dni śledzę  tą sprawę, czytam różne wpisy i komentarze.
Niektóre są pozytywne niektóre jak to bywa wręcz obraźliwe. 
No cóż, trudno w tej sprawie być obojętnym tak naprawdę, aczkolwiek mnie cała ta sytuacja zaszokowała,
    Gdy w pierwszych słowach usłyszałem słowa księdza Charamasa "Jestem gejem" pomyślałem, że to bardzo dojrzałe wyznanie i może być pierwszym krokiem do pewnych zmian w kościele, na które myślę, że część wiernych czeka, natomiast gdy przyznał się, że ma partnera już entuzjazmu nie było.
Ja zawsze powtarzam, i powtarzać będę -"MIŁOŚĆ POCHODZI OD BOGA, WIĘC NIE MOŻE BYĆ ZŁEM" Mówię to jako osoba deklarująca się jako wierząca i praktykująca.
Moje praktyki wiary odbywają się w postaci min. modlitwy w domu. Nie chodzę do kościoła, gdyż uważam, że kościół ma mało wspólnego z miłością do bliźniego.(tak uogólniając) 
Aczkolwiek zawsze miałem i mam szacunek do księży i całej kościelnej otoczki.
Wystąpienia księdza Krzysztofa Charamasa, który przed prawie dwudziestu laty składał śluby czystości nagle przedstawia światu swojego partnera. Faktem jest, że księża mają narzucony obowiązek wstrzemięźliwości seksualnej.
    Dla mnie to taka sama sytuacja w której to ksiądz przedstawił by światu swoją partnerkę/kochankę.
W pierwszym przypadku mówią by bić brawa, a w drugim było to zawsze pole do krytyki kościoła.
Z drugie strony zaś myślę sobie, że w dzisiejszych czasach bez skandalu, krzyku, demonstracji niczego się nie osiągnie wiec być może to wystąpienie księdza  to właśnie jest ten krzyk rozpaczy!
Krzyk o zaprzestanie ze strony kościoła  negowanie ludzi którzy chcą kochać i być kochani.
Aczkolwiek ponownie nasuwa się pytanie, jeśli wiedział z czym wiążą się śluby kapłańskie, to po co decydował się na tę drogę ?
   Nie chcę nikogo oceniać, ale czy nie mógł wybrać innej drogi ?
W inny sposób służyć Bogu skoro Kościół Katolicki ustawił sobie takie prawo ?-tak naprawdę nie musiał w niego wstępować!
Jeśli wyraźnie kościół Katolicki mówi, że nie chcę osób homoseksualnych takimi jakimi my chcemy być, to po co się tam pchać i na siłę go reformować ?
Sam Jezus mówi "Rozłupcie drzewo, ja tam jestem. Podnieście kamień, a znajdziecie mnie tam"(źródło)

Więc po co się tam pchać na siłę ?.
   Dziwnym przykładem kościoła jest reakcja na słowa księdza Charamasa, bardzo szybko został pozbawiony swoich Watykańskich funkcji oraz członkostwa w Kongregacji Nauki Wiary jak można przeczytać na łamach wyborcza.pl.
    W stosunku do księży pedofilii Watykan już nie reaguje  z takim zaangażowaniem i determinacją!
Przykład arcybiskupa Józefa Wesołowskiego i wielu innych, którzy zwyczajnie są odsyłani na inna parafię.
    W przypadku Księdza Krzysztofa Charamasa, kościół zareagował natychmiast, mówiąc o zasadach, ślubach itd. a co z resztą ?
Ich te zasady śluby nie obowiązują ? W ich przypadku nie można było by zareagować tak samo stanowczo i jednogłośnie ?

     Trzeba zwyczajnie sobie zadać pytanie czy ja jako osoba wierząca chcę być członkiem takiego zakłamanego kościoła ?




7 komentarzy:

  1. Napisałeś: "Więc po co się tam pchać na siłę?".
    A może dlatego, że w Księdze Emmanuela, Powołanie Izajasza jest taki tekst:
    I usłyszałem głos Pana mówiącego: 
    "Kogo mam posłać? Kto by Nam poszedł?" 
    Odpowiedziałem: "Oto ja, poślij mnie!"

    Może w tym wypadku tym posłanym był właśnie ksiądz  Krzysztof Charamsa, którego właśnie media grillują, może był nim ks. Lemański zgnojony i porzucony przez swoją instytucję? Tego nie wiemy, Możemy tylko przypuszczać. Twoje ostatnie pytanie dla wierzących jest bolesne i fundamentalne. I nikt tu nie pomoże, bo każdy sam musi to rozstrzygnąć. Widząc, co robią dziś niektórzy księża-hejterzy, szerzący nienawiść już nawet na ulicach (ostatnio we Wrocławiu), trudno być członkiem takiej społeczności i strach iść do kościoła.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i oni są tymi "posłanymi " by otworzyli oczy społeczeństwu ale i samej instytucji kościelnej.
      Kościół sam ze sobą jest sprzeczny to widać, brak odpowiednich reakcji na wychodzące sytuacje z księżmi pedofilami, dziwne wypowiedzi że to te dzieci są temu winne itd. Co chwile na jaw wychodzi kolejny "bród" ... a kościół nic z tym nie robi. Brak reakcji jest jak by właśnie odpowiedzią.

      Usuń
  2. Nazwisko Charamsa się odmienia...

    OdpowiedzUsuń
  3. no cóż, może sobie być gejem, ale wybrał drogę kapłaństwa, wiedział z czym to się wiąże, więc nie powinien mieć partnera... a skoro już go ma, to sam powinien zrezygnować z funkcji jaką pełnił... takie moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, ma prawo być gejem, ale jeśli tworzył wspólnotę kościoła to powinien żyć według ich zasad, natomiast jeśli uświadomił sobie swoją sytuację powinien tak jak wspomniałeś wystąpić z kościoła. Ewentualnie oznajmić jak widzi cały kościół itd.

      Usuń
  4. Faktem jest też, że dużo gejów chowa się pod sutannę, by nie musieć tłumaczyć się światu, dlaczego nie mają przy boku kobiety. Mój znajomy homo, zastanawia się też, czy nie wrócić do zakonu, bo lepsza kasa z tego była ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, brak tłumaczenia się z bycia gejem oraz dobra kasa za tym idzie ...
      Aczkolwiek musimy tez pamiętać, ja w to jeszcze wierzę, że są ludzie z powołania

      Usuń

Dzięki za uwagę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...