Translate

Poznajmy się :)

niedziela, 5 listopada 2017

Nikt tylko ty...

Charles Bukowski


Zdjęcie: Opracowanie własne, zakaz kopiowania


Nikt nie może cię uratować, tylko
ty sam.
raz po raz będziesz lądował
w prawie niemożliwych
sytuacjach.
tamci raz po raz będą próbowali
podstępem, ukradkiem i
siłą
zmusić cię, żebyś uległ, dał za wygraną i (lub) po cichu umarł
w sobie.

nikt nie może cię uratować, tylko
ty sam
i niewiele trzeba, żeby ci się to nie udało,
całkiem niewiele
ale śpiesz się, śpiesz się, śpiesz.
po prostu ich obserwuj.
słuchaj co mówią.
tym właśnie chcesz być?
istotą bez umysłu i serca?
chcesz jeszcze przed śmiercią
zaznać śmierci?

nikt nie może cię uratować, tylko
ty sam
a wart jesteś uratowania.
niełatwo będzie zwyciężyć w twojej wojnie
ale jeśli w ogóle coś warto wygrać
to właśnie ją.
pomyśl o tym.
pomyśl, jak siebie uratować.
siebie z ducha.
siebie z brzucha.
śpiewającego, magicznego
pięknego siebie.
uratuj go.
nie wstępuj do klubu martwych duchem.

pielęgnuj siebie
z humorem i gracją
a w końcu
jeżeli zajdzie potrzeba
rzuć własne życie na szalę
i mniejsza o to, jakie masz szanse, mniejsza o
cenę.

tylko ty sam możesz się
uratować

zrób to! zrób!

a wtedy dokładnie zrozumiesz, o czym
mówię.

***
 Z C. Bukowskim "spotkałem się" po raz pierwszy w książce Matthew Qiuck "Wszystko co kochasz". Książką godna polecenia, tak samo jak twórczość C. Bukowskiego.

     Ten wiersz podoba mi się na tyle, bo jest o tym co ja sam przedstawiam na moim blogu.
Bądź sobą! cena nie gra roli. Być może nie dziś, czy jutro, ale nie zagrzebuj siebie!
Życie mamy tylko jedno, a każdy z nas ma swoje.
    Nie powinniśmy przywiązywać uwagi, do tego co mówią o nas inni. Zawsze będę mówić, czy pójdziesz w lewo, czy w prawo, czy też prosto. Znajdą się tacy, którzy będą każdy Twój krok krytykować. Tylko dlatego bo sami są zakorzenieni. Oczywiście łatwo jest się śmiać, gdy ktoś w drodze do swego szczęścia się potknie, oczywiście, że łatwo bo gdy stoi się w miejscu, nie możesz się potknąć. Ale czy w życiu warto stać w miejscu ?- NIE!
     Bądź tym, który idzie, bądź tym, ale dla siebie. Po drodze możesz podać dłoń innym...
Aczkolwiek sami musimy przejść przez nasze życie, nawet jeśli mamy kogoś z kim żyjemy. Co z tego, że ktoś poklepie Cię po ramieniu i powie "będzie dobrze" ? Sam możesz to sobie powiedzieć "będzie dobrze".
     Możesz być z kimś, kogo kochasz i z kimś kto kocha Ciebie, ale w istocie i tak jesteś sam. Sam w swoich myślach, sam w decyzjach, które musisz podjąć i sam w swoich emocjach.

Jednakże, inni też są ważni. Rodzina, przyjaciele, partnerzy. Ale ważny jesteś, też TY.






Wiersz skopiowany ze strony---> W zaciszu biblioteki

10 komentarzy:

  1. Świetny wiersz:) naprawdę oddaje ducha twojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejo Andre :)
      Wiersz jest genialny :)
      dzięki i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Skąd Ty bierzesz te wiersze które swietnie pasują do tego bloga jak i do Twojego życia?
    Po przeczytaniu u Ciebie krótkich wierszy albo kilka cytatów z książek zawsze wyobrazam sobie u Ciebie w domu wielką bibliotekę;))

    Do następnego!;))
    Łukasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łukaszu moja wielka biblioteka to zbiór zaledwie 50 książek. Ale marzy mi się taki wielki regał z książkami.
      Młody jestem , kupuje regularnie książki więc może czasem :)
      Do następnego :)

      Usuń
  3. Oskuniu, powiedz proszę Łukaszowi, że wielką bibliotekę to Ty będziesz miał dopiero wtedy, gdy ja kopnę w kalendarz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. słyszałem takie powiedzenie -uważaj czego pragniesz bo jeszcze będzie Ci dane! :D
      :*

      Usuń
  4. Dobry wiersz. Naprawdę dobry. Chciałbym go komuś pokazać. Ale nie wiem, czy jest na tyle silny... Ja jestem. I spróbuję go wziąć na poważnie :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poznałem tego autora czytając jakaś książkę, w której wspomniano o nim. Postanowiłem zapoznać się z jego twórczością. Mam zamiar przeczytać kilka jego książek.
      A wiersz, cóż, według mnie samo życie.
      Przekaż ten wiersz dalej ;)

      Usuń
    2. Skoro tak mówisz... Zaryzykuję :)

      Usuń
  5. Wiersz naprawdę mocny. Jak juz ktoś wspomniał oddaje ducha twojego bloga. Często powtarzasz Badźmy silni itd. I to prawda, trzeba być silnym !
    Pozdrawiam cię Oskar, Stefan.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za uwagę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...