Translate

Poznajmy się :)

piątek, 16 sierpnia 2019

Gość w domu, zaraza w domu

Idź i nie grzesz więcej

gej blog oskar gej w miescie, peace
Zdjęcie: Opracowanie własne*, zakaz kopiowania 




"(...) Sługa pewnego setnika, szczególnie przez niego ceniony, chorował i bliski był śmierci. Skoro setnik posłyszał o Jezusie, wysłał do Niego starszyznę żydowską z prośbą, żeby przyszedł i uzdrowił mu sługę.

    Ci zjawili się u Jezusa i poprosili Go usilnie: Godzien jest, żebyś mu to wyświadczył- mówili- miłuje bowiem nasz naród i sam zbudował nam synagogę. Jezus przedto zdążał z nimi.
     A gdy był już niedaleko domu, setnik wysłał do Niego przyjaciół ze słowami "Pani, nie trudź się, bo nie jestem godzien, abyś wszedł pod dach mój. I dlatgeo ja sam nie uważam się za godnego przyjeśc do Ciebie. Lecz powiedz słowo, a mój sługa odzyska zdrowie. (...)
     Gdy Jezus to usłyszał, zadziwił się nad nim i zwróciwszy się do tłumu, który szedł za NIm, rzekł "Powiadam wam: Tak wielkiej wiary nie znalazłem nawet w Izraelu". A gdy wysłannicy wrócili do domu, zastali sługę zdrowego."

(Łk 7, 1-10)

     Dzięki  Mesjaszowi sługa zostaje uzdrowiony, chociaż niewolnik w tamtych czasach był traktowany jak rzecz i jak robił się stary lub chorował zmieniano go na nowszy model. Rzymianin zabiegał o ratunek dla "szczególnie cenionego sługi", jak to podkreśla Święty Łukasz w Ewangelii, nie dla tego, że ten niewolnik najlepiej pracował w polu, ale z powodu miłości jaką łączyła obu mężczyzn.
( u Świętego Jana w relacji tego wydarzenia  nie ma mowu o słudze, ale o kimś bliskim jak syn).
Jezus uzdrawiając kochanka rzymskiego oficera nie czyni uwagi jak przy innych cudach opisanych w Ewangelii <idż i nie grzesz więcej> a jednak jako jako Mesjasz wiedział co jest grane w domu setnika. (źródło - gej w kościele)
***


- Słyszeliście o tych naklejkach "Strefa wolna od LGBT" ? - zapytałem Marcina (więcej o nim -link) i jego chłopaka, którzy zasiedli przy naszym stole zaraz po tym jak wpakowali się z walizkami do naszego mieszkania. Spędzą u nas kilka dni.
- Boże! Musisz teraz o to pytać? - zirytował się Big (mój facet dla przypomnienia- link)
- Tak tylko pytam- odpowiedziałem. W tym czasie odezwał się chłopak Marcina
- Ja nic nie wiem - wzruszył ramionami.
- Od dawna w wiadomościach mówi się, że GAZETA POLSKA  dołączyła do magazynu naklejki z napisem "Strefa wolna od LGBT".
     Chłopak chociaż mieszka na stałe w Polsce o zdarzeniu nie słyszał. Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć konsekwencji gdyby takie naklejki były faktycznie umieszczane na lokalach czy sklepach. Nowy chłopak naszego przyjaciela nie tyle co nie wiedział o takiej sytuacji co jak sam wspomniał nie przeszkadza mu to.
- Ja nie muszę się obnosić z tym, że jestem gejem - powiedział patrząc na Marcina, podczas gdy ja przysłuchiwałem się mu z niedowierzaniem.
- Co masz na myśli "nie obnosząc się'? - zapytałem jeszcze ze spokojem.
- Nie musze mówić, że jestem gejem. Wchodzę do takiej restauracji jako heteryk, nikt mnie nie będzie pytać o orientację.
- Tu nie chodzi o to! Chodzi o fakt, że Ty jesteś gejem i oni ciebie tam nie chcą. Nie masz dość ukrywania się i podporządkowywania się pod to co społeczeństwo od Ciebie oczekuje? Nie masz ochoty złapać twojego faceta za rękę? - zapytałem a Big z Marcinem przyglądali się naszej rozmowie w milczeniu.
- Nie musze robić tego publicznie- parsknął lekko poirytowany.
- No tak przecież można jak szczury po kanałach się chować. A jeśli następnym razem będą naklejki STREFY WOLNE OD okularników, brunetów... zacząłem wymieniać.
- Przesadzasz - odpowiedział.

     Boże co za jełop pomyślałem. Sam przyznał, że ciężko było mu zaakceptować fakt, że jest gejem. Opowiadał jak to rodzina oczekiwała od niego by miał żonę i dzieci. Z żoną własnie się rozwodzi. Z rodzeństwem nie ma kontaktu bo nie akceptują faktu dokonanego, że on był jest i będzie gejem.
Pomimo tego nadal nie czuje potrzeby sprzeciwu temu co dzieje się w Polsce.
Od razu przypomniała mi się rozmowa z jednym z moich znajomych, Mariusz (więcej o nim-link) który do dziś przed wszystkimi ukrywa fakt, że jest homo. Takich przypadków jest więcej. Chociażby Michał, który na łamach mojego bloga opisał swoją wewnętrzną przemianę. (Inna historia -link)
Ten sam grunt. Pochodzenie z małej miejscowości. Wpływ rodziców, którzy nie chcieli przyjąć do świadomości faktu, że ich syn jest gejem. Chłopak popadał w depresję i próbował wrócić na tor , który mi narzucano. Czyli ten którym idą ci wszyscy krypto geje; żona, dzieci.
     Ludzie boją się być sobą. Boją się kochać. Boją się bo społeczństwo ich "ukamieniuje". W jedym ręku różaniec a w drugim kamień.
      Kiedy w Polsce będzie tak, że jeden drugiego szanować będzie ?
Można się z kimś, czymś nie zgadzać ale zaglądać ludziom do łóżek i mówić im jak mają żyć ? To przykre.

    Podczas pózniejszej rozmowy chłopak Marcina zapytał się mnie jak to było ze mną. Powiedziałem mu, że ja siebie od poczatku zaakceptowałem. Mało tego, kiedy uświadomiłem sobie, że jestem gejem, ciężar spadł mi z serca. Poczułem się szczęśliwy. W końcu zrozumiałem dlaczego nie układa mi się z dziewczynami. Oczywiście rodzina dowiedziała się o tym póżniej (Coming out- link) ale jak wiecie z moich opisów, przyjęła to normalnie. Zresztą jakkolwiek by zareagowała, żył bym po swojemu.

     Wayne W. Dyer w swojej książce POKOCHAJ SIEBIE, powiedział "Wybór polega na zdecydowaniu, czy wybierasz osobistą wolność, czy też wolisz pozostać w sidłach oczekiwań jakie stawiają ci inni".

Pomyślmy nad tym.



*Zdjęcie zrobiłem w Düsseldorf. To jest naklejka, która znajduję się na jednym z mórów w centrum miasta.

12 komentarzy:

  1. Nie chodziło o Gazetę Wyborczą a o Gazetę Polską a napis nie dotyczył ludzi a ideologii. w sumie moim zdaniem bez sensu zrobiony. Niepotrzebnie. Bojówki tęczowe mają teraz używanie że sekuje się ludzi a to nie o ludzi chodziło.
    Właściciele jakiegoś hotelu, geje, wprowadzili zakaz wstępu dla ludzi popierających PiS... i jakoś temat ucichł...pewnie jak zyski spadły ...dziecinada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napis dotyczy ludzi, bo L- to lesbijka, a G- to gej itd. To ludzie nie ideologie.
      Para gejów, właścicieli hotelu zrobiła taki zakaz zaraz po tym jak GAZETA POLSKA zapowiedziała wydanie swojej gazety z owymi naklejkami.
      Tak czy inaczej to wszystko idzie w złą stronę !

      Usuń
    2. LGBT to nazwa ideologii . Homo, itp.-są tylko furtką do jej wprowadzenia. Sugeruję nie przyklejać do niej homoseksualistów a mnie i moich znajomych stanowczo zabraniam.

      Usuń
  2. Co do cytatu przytoczonego... wytłumaczenie jest nieprawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To komentarz pewnego księdza, podważa Pani swoimi kompetencjami jego zdanie ?.

      Usuń
    2. . Uważa pan ,że nie ma w kościele księży-idiotów ? W TVN występuje mnóstwo , którzy powiedzą wszystko co zechce TVN-to mamy do czynienia z jakimś pożytecznym, dla pewnego postrzegania,
      idiotą. Tekstów że Jezus był kobietą i innych idiotyzmów było mnóstwo więc nie zaskakuje mnie i to ,że ktoś próbuje z niego zrobić geja.

      Usuń
    3. ale przecież nikt nie robi z Jezusa geja.... !!?

      Usuń
  3. Gazeta Wyborcza? Usuń post, nie siej kolejnej idiotycznej propagandy. Polecam się wgłębić w jakiś temat, zanim się zacznie o nim mówić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyluzyj, mój błąd, owszem. Pomyliłem nazwy dwóch gazet.

      Usuń

  4. Jak panu się podoba zdjęcie pana Rabieja z partnerem w łóżku. Ciekawe czy kolejny etap to zdjęcie seksu. Kolejni pożyteczni idioci . Nie przypominam sobie by jakiś polityk kiedyś pokazywał takie zdjęcia....nawet celebryci to rzadkość a tu...niestety to podnosi emocje i to negatywne nie tam gdzie powinny być.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oskarze, tak, to jest przykre, ale niczego nie da się z tym zrobić. Pamiętaj, że zawsze znajdzie się w Twoim otoczeniu jeden taki czy nawet dwóch, pomimo życzliwej reszty, którzy jako pierwsi rzucą w Ciebie kamieniem. Dla nich nieważne będzie to, jak wspaniałym człowiekiem jesteś, pomocnym, życzliwym, zasłużonym, wykształconym, nieważne dla nich będzie to, czy jesteś sprzedawcą w sklepie, nauczycielem, artystą, szefem banku czy mistrzem olimpijskim - rzucą w Ciebie kamieniem, bo postrzegają Cię tylko przez Twoją seksualność. Problemem dla takich ludzi jest to, że nie wpisujesz się w ich schemat życia, nie powielasz ich wzoru i nieco odstajesz od norm społecznych, bo wybrałeś inny styl życia.

    Wielu ludzi boi się odrzucenia i napiętnowania i dlatego udają lub niczego o sobie nie mówią, nie chcą być w centrum plotek i być wytykani palcami (pamiętam taką sytuację z mojej dawnej pracy - chodziło o jednego z uczniów - inni uczniowie nigdy nie używali jego imienia, gdy o nim mówili - zawsze było: "To ten pedał, gej śmierdzący, laluś, przegięta ciota, pojebany gej, wstrętny gejuch". Czasami się dziwimy, że świat nastolatków jest tak okrutny, ale co mamy zrobić, gdy dorośli ludzie w swoich miejscach pracy zachowują się tak samo wobec kogoś, kto się wyróżnia?! Nie wyobrażam sobie, by w taki sposób miałby mnie ktoś wytykać palcami w mojej pracy lub mówić o mnie takimi słowami.
    Co jest lepsze:
    1. Dzień dobry panu (powitanie od osób, które bardzo mało o mnie wiedzą)
    2. O!, Patrzcie, to ten wstrętny pedał! Ciekawe z kim się wczoraj pieprzył... (sytuacja po wyjściu z szafy)?
    Z całą stanowczością wybieram punkt nr 1.

    Nie dziwię się, że wspomniany w poście chłopak nie wyszedł z szafy przed wszystkimi. Naprawdę - nie dziwię się mu. Po co narażać się na różne przykrości nawet od obcych nam ludzi? Nie jesteśmy wymetkowani i nie każdy musi wiedzieć wszystkiego o nas. Jestem człowiekiem wolnym i sam potrafię zadecydować, do której restauracji mogę iść.
    Dobre hasło na zakończenie: "Żyj i pozwól żyć innym".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HEJO :)
      Oczywiście, masz rację. Ja również nie mam potrzebny przedstawiania się "Dzień dobry jestem gejem a moje imię to Oskar, miło mi"
      Każdy ma prawo mwóić tyle o sobie ile chce i komu.
      Problem mojego braku zrozumienia było brak jego rekacji na akcje "Strefa wolna od LGBT" to powinno razić każdego nietylko osoby homo. To zwyczajna dyskryminajca.
      :)

      Usuń

Dzięki za uwagę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...